نرم افزارهای باشگاه مشتریان یکی از ابزارهایی هستند که بارها ثابت نموده اند برای پاسخگویی بعد از فروش خدمات، بستر بسیار مناسبی را فراهم می نمایند. در این نرم افزارها که مشتریان همواره در دسترس کسب و کارها هستند.
یک فروشنده حرفه ای با کمک تکنیک فروش تبدیل به بهترین فروشنده حرفه ای می شود که برای هر حرکت تبلیغاتی که انجام می دهد و یا هر خدمتی که ارائه می دهد بازخورد آن را از مشتریان در قالب این نرم افزارها رصد می کند.
در همین راستا نیز کسانی که به بازاریابی پیامکی و تلفنی اهمیت میدهند در کنار دستگاه ارسال پیامک، به ثبت اطلاعات مشتری نیز توجه بسیاری دارند.کارشناس فروش حرفه ای، براین باور است که بهترین روش وفادارسازی مشتری و همچنین اطمینان یافتن از اینکه واحد اقتصادی مسیر درستی را در بازاریابی و فروش طی می کند دریافت بازخورد به صورت مداوم از مشتریان است و این امر با نرم افزارهای باشگاه مشتریان قابل انجام است.
لذا در همین راستا باید گفت برای کامل کردن بانک اطلاعاتی نرم افزارهای باشگاه مشتریان، یک دستگاه لایت پنل به عنوان دستگاه ذخیره موبایل مشتری نیاز است تا تمامی مشتریان را یک جا جمع کرد و در قالب طراحی مسابقاتی، مشتریان را جهت بهتر کردن خدمات به مشارکت تشویق نمود و همچنین بتوان مشتریان را در برنامه های سنجش رضایت مندی از خدمات و محصول شرکت داد تا بدین ترتیب پاسخگویی بعد از فروش خدمات، به صورت موثری بهبود یابد.در حقیقت نرم افزارهای باشگاه مشتریان اکنون که دیگر کسب و کاری نمیتواند به راحتی به صورت انحصاری عمل نماید، در دستان کارشناس فروش حرفه ای ابزار کارآمدی است که با بهبود پاسخگویی به مشتریان، می تواند همچنان به مشتریان بفروشد.
در آموزش بازاریابی به فروشنده حرفه ای، به دلیل ارائه سند و مدرک درباره اهمیت پاسخگو بودن به مشتریان و تاثیر آن در فروش مجدد، کارشناس فروش کاملا به اهمیت این موضوع واقف شده و در فروش به صورت بهتری عمل می کند.